Menu

Min varukorg  

Inga produkter

0 Kr Frakt
0 Kr Totalt:

Visa varukorg Till kassan

Villkor och Krav

Var vänlig läs våra regler och villkor noga innan du gör din betalning. Var vänlig spara en kopia av detta dokument för framtida referens. 
Genom att beställa produkt/er från e-badrum.se accepterar du våra Regler & Villkor för köpet.

www.e-badrum.se också hänvisad till som leverantören förbehåller sig rätten att redigera, ändra eller uppdatera dessa Regler och Villkor då och då. Du, kunden, är tvungen att rätta dig efter dessa möjliga ändringar vid ett återbesök.


Definitioner:

www.e-badrum.se – Refererar både till www.e-badrum.se som företag, webbplats och koncept.

Leverantören – Refererar till www.e-badrum.se som företag.

Hemsidan – Refererar till www.e-badrum.se som webbplats.

Beställningen – Refererar till alla varor som beställts och betalats för vid samma tillfälle under samma ordernummer.

Varan – Specifik produkt

Kundservice – www.e-badrum.se Kundservice. E-mail: info@e-badrum.se eller Tel. 031 – 799 60 83

Kunden – Personen som har betalat för beställningen

Du/Dig/Ditt – Kunden/Kundens

a. Dessa Regler och Villkor är gällande för alla produkter från www.e-badrum.se.
b. Kontraktet mellan dig och leverantören börjar gälla då leverantören har mottagit din betalning, först då finns det ett rättsligt kontrakt mellan leverantör och kund.
c. När vi mottagit din beställning sänder vi ett e-post meddelande för att uppmärksamma att vi mottagit beställningen. När vi mottagit din betalning skickar vi ytterligare ett e-post meddelande om att vi mottagit din betalning och det är först då som du ingår i ett rättsligt avtal, som hänvisar till dessa Regler och Villkor.
d. Kontraktet tar upp din rätt till avbeställning (see nedan).
e. Leverantören kan ändra dessa Regler & Villkor för framtida köp utan att meddela dig.

a. Den gällande produktbeskrivningen och det gällande priset är det visat på www.e-badrum.sevid tiden av köpet. Moms är inkluderat i priset. En beställningsbekräftelse med moms procenten skickas automatiskt ut via e-post när beställningen är genomförd.

b. Produkter säljs i mån av tillgång. I det sällsynta fall att en produkt visar sig inte vara i lager efter att du mottagit din orderbekräftelse kommer leverantören att återbetala dig den summa som du har betalat eller blivit debiterad från ditt konto för produkten. Alternativt kan du vänta tills produkter åter finns i lager eller välja en annan produkt för samma pris. Om du önskar välja en dyrare produkt kommer du debiteras för prisskillnaden. Om du väljer en billigare produkt kommer leverantören att återbetala dig prisskillnaden.

c. Leverantören gör sitt yttersta för att se till att alla priser presenterade på hemsidan är korrekta vid tiden av ditt köp. Om ett fel är indentifierat kommer leverantören att kontakta dig snarast för att informera om felet, leverantören kommer då att erbjuda dig att endera behålla din beställning till det ändrade priset eller avbeställa beställningen. Om du inte har återkommit med svar till leverantören efter 14 dagar efter att du blivit informerad om felet kommer leverantören att automatiskt avbeställa din beställning. Leverantören kommer då att återbetala dig den summa du har blivit debiterad.

d. Under ovanliga omständigheter kan det vara så att du måste betala ytterligare fraktkostnader utöver prisiet presenterat på hemsidan. Om detta är fallet kommer du tydligt informeras på hemsidan innan du gör din betalning.

e. Vi strävar efter att bilderna som visas tillsamamns med produktbeskrivningen är korrektra och representativa för produkten. Tyvärr är vissa bilder kanske inte korrekta och vi hänvisar till att noga läsa produktbeskrivningen. På handdukstorkar finns information om avstånd och gruppering av de vertikala rören i produktbeskrivningen.

f. Vi strävar efter att våra produktbeskrivningar är korrekta men fel kan uppstå.

g. Element och Handdukstorkar är bruksvaror. På grund av varans karaktär och tillverknings metod (speciellt handtillverkade produkter) kan små skillander upptså. Skillander på +/- 3% är acceptabla. Därför rekomderar vi inte att något förberedande arbete påbörjas förens ni har mottagit elementet/handdukstorken.

a. Betalning av varor och leverans kan göras på valfritt sätt som presenterat på leverantörens hemsida då du gör din beställning. I skrivande stund tar vi emot betalningar via PayPal och med MasterCard, Visa och American Express kort. Kontraktet börjar gälla från det att betalningen blivit konfirmerad av leverantören.

b. Ingen leverans sker förens hela kostaden för beställningen är mottagen.

c. Du skall betala fullpris på din beställning såvida inget annat har gjorts upp mellan dig och leverantören.

d. Vi använder oss av ett säkert webb-protokoll när du genomför din betalning, uppmärksamma https i adressfältet. Detta innebär att all information är SSL krypterad. Ingen betalningsinformation lagras i våra databaser utan betalningen sker direkt via din bank. På grund av det här kan vi inte vid något tillfälle komma åt dina bankuppgifter. På grund av säkerhetsskäl tar vi inte heller emot några kort- eller bankuppgifter över teledon. Om du önskar göra din beställning över telefon så kan vi göra det, men du kommer att behöver göra betalningen online via ditt kundkonto på hemsidan.

e. Betalningar via American Express kort görs via PayPal. Detta betyder inte att du behöver skapa ett PayPal konto. När du väljer betalningsmetod American Express kommer du att bli dirigerad till PayPal’s hemsida där du kan genomföra betalningen i egenskap av gäst.

a. Fri leverans gäller alla beställningar om inget annat anges.

b. Beställningen kommer levereras till adressen angiven vid beställningstillfället. Adressen kan inte ändras efter att beställningen skickats ut.

i. Vi använder oss av etablerade kurirföretag så som UPS och TNT för majoriteten av våra leveranaser. Om du beställer en liten produkt skickas den med Posten och leveranstiden kan då öka med 2-3 arbetsdagar.

ii. Om vi mottar din beställning före klockan 12:00 skickas beställningen ut samma eftermiddag. Beställningar efter klockan 12:00 skickas ut följande dag.

iii. Det kan hända att din beställning delas upp och varorna skickas separat. Om detta inträffar och varorna inte kan levereras på samma dag strävar vi efter att kontakta dig så fort som möjligt och informera om leveransen.

c. Om en leverans inte kan bli genomförd och är under leverantörens kontroll kommer leverantören att kontakta dig snarast och återbetala dig.

d. Om du på grund av att du vill avbeställa din vara under Distansavtalslagen och därför inte mottar leveransen kommer leverantören att återbetala dig inom 14 dagar. Enligt distansavtalslagen står du för returkostnaden. Vi kommer också att dra av den initala leveranskostanden från produktpriset du betalat då vi återbetalar dig. Du måste kontakta kundservice via telefon eller e-mail och uppmärksamma om att du returnerar varan, du kommer då också få adressen du skall returnerna varan till. Alternativt kan leverantören försöka arrangera att varan blir upphämtad från din adress. Leverantören ger sig rätten att dra av alla kostnader från återbetalningen som leverantören dragit på sig för returneringen av varan.

e. Leverantören strävar efter att leverera varan så fort som möjligt efter att beställning och betalning har mottagits. Majoriteten av leveranser tar 2-3 arbetsdagar efter att leverantören mottagit full betalning för beställningen. Hursom, leverans till mer avlägsna platser kan ta längre tid och ha ytterligare leveranskostnader. Om din beställning har ytterligare leveranskostander kommer leverantören informera om detta och ge dig möjligheten att endera avbeställa eller att ta på dig den extra leveranskostanden. Väldigt sällan händer det att din leverans är försenad på grund av andra faktorer, så som att varan inte finns i lager. Vi strävar efter att informera om sådana förseningar på en gång.

i. Boka inte in en rörmokare eller elektriker förens du har mottagit varan och inspekterat den. Var vänlig inspektera varan för möjliga transportskador, saknade eller inkorrekta varor. Leverantören är inte ansvarig för några kostander du dragit på dig själv på grund försenad leverans. Leverantören kommer informera dig så fort som möjligt om en försening uppstår.

f. När du mottager din beställning kommer du att bli ombedd att signera för att varorna har mottagits i god kondition. Genom din signatur intygar du att du kommer genomförligt inspektera den mottagna beställningen för transport- eller andra skador, fel eller saknade varor samma dag som du mottagit beställningen. Om du uppmärksammar någon form av skada, fel eller saknade varor måste du kontakta leverantören inom 48 timmar via telefon eller e-mail. Rapporter om skador, fel eller saknade varor efter 48 timmar efter mottagandet av beställningen kommer inta att accepteras.

i. Kunden måste e-posta digitala foton på den skadade varan i sin helhet, det skadade området och förpackningen som bevis till Kundservice (info@e-badrum) så att bilderna kan inspekteras av leverantören. Spara all orginalförpackning utifall varan måste inspekteras av kurirföretaget eller skickas tillbaka till leverantören. Leverantören kanske ber dig om varans serienummer. Om ersättning är beviljad kommer leverantören att ersätta den felaktiga/skadade varan om den fortfarande finns i lager. Om varan inte finns i lager kommer leverantören erbju den liknande vara eller att återbetala dig.

ii. Om du inte kan mottaga varan när den levereras kommer kurirföretaget att lämna ett meddelande med deras kontaktuppgifter. Kunden måste kontakta kurirföretaget snarast möjligt för att arrangera ett nytt leveranstillfälle annars kommer varan att returneras till leverantören och kunden kommer att hållas ansvarig för kostanden av leveransen tillbaka till leverantören.

g. Utan att påverka de rättigheter kunden har under konsumentköpslagen tar inte leverantören/www.e-badrum.se på sig något ansvar för leveransföresningar som uppstår på grund av upplopp, protester, översvämmning, torka, elsvåda, lagstifning eller andra faktorer utom kontroll för leverantören. Leverantören tar inte heller på sig något ansvar för förseningar om leverantören misstänker bedrägeribrott eller liknande från kundens sida. Leverantören kommer att kontakta dig inom fjorton (14) dagar från det att beställningen är gjord för att informera dig om att beställningen inte kommer att levereras vid förväntat tillfälle. Under sådana omstädigheter kommer leverantören inte att ta någon betalning, om betalningen redan var gjord kommer leverantören att återbetala dig hela beloppet. Det är ditt ansvar att göra din beställning från www.e-badrum.se i så pass god tid att det inte orsakar dig förlust eller besvikelse om leveransen inte sker på grund av sådana omstädigheter.

a. Du har rätt till att avbeställa din beställning indom 30 dagar från att du mottager beställningen (see nedan).

i. Denna rättighet gäller inte beställningsvaror (dvs ej lagervaror).

b. För att nyttja din rätt till avbeställning skall leverantören informeras skriftligt via e-post eller brev. När du informerar leverantören om din avbeställning skall ordernummer och varuinformation vara inkluderat. Notifikation över telefon om avbeställning är inte giltigt.

c. Om du önskar nyttja din rätt till avbeställning efter att varan har levererats till dig och du gör din avbeställning inom 30 dagar från att du mottagit beställningen kommer du vara ansvarig för leveranskostanderna för returen. Leverantörens leveranskostnad kommer att bli avdragen från varans pris före återbetalningen av varan. Varan måste returneras till den adress som vi förser dig med då du kontaktar leverantören. Du måste behandla produkten varsamt så att den inte skadas när den är under ditt ansvar och du måste även se till att emballera varan väl för att undvika transportskador innan du sänder tillbaka varan. Varans alla delar måste vara inkluderande när leverantören mottar varan och de måste vara i försäljningsbartskick. Om den returnerade varan är inkomplett, använd eller skadad är vi oförmögna att acceptera returneringen.

i. Om du meddelar oss om en felaktig eller skadad vara inom 48 timmar efter att du mottagit leveransen kommer vi endera att hämta varan från leveransadressen eller be dig att returnera varan och återbetala dig för leveransavgriften.

ii. Det är nödvändigt att kunden tar digitala foton av den skadade varan och e-postar dem till kundservice (info@e-badrum.se).

d. När du informerat leverantören om avbeställningen kommer återbetalning av varan med avdrag av eventuella leveranskostander ske inom 14 dagar från det att leverantören mottagit varan.

e. Förutom när det gäller retur av felaktig eller skadad vara och du har returnerat varan i orginalskick kommer summan du återbetalas vara varans pris minus leverantrörens leveranskostand.

f. Förutom när det gäller retur av felaktig eller skadad vara och du inte returnerar varan i orginalskick kommer leverantören att kräva dig på en summa som inte överskrider reparationskostanden.

g. Alla varor som returneras på grund av att kunden upplever den felaktig inspekteras vid retur för att fastställa varans skick. Om varan är felaktig ersätts kunden med en ny vara i säljbart skick och kunden blir återbetald för evetuella retur avgifter. Om leverantören fastställer att varan inte är felaktig utan i säljbart skick kommer varan skickas tillbaka till kunden.

a. Alla handdukstorkar och vattenburna element som leverantören säljer har en garanti på 5 år (om inget annat anges) från det datum då leverantören mottar betalning. Alla tillbehör har en garanti på 2 år (om inget annat anges) från det datum då leverantören mottar betalning. Garantin påverkar inte dina konsumenträttigheter.

b. Garantin täcker inte normalt slitage, självsvålding skada, misskötsel av dig eller någon annan, skador orsakade genom användning av produkten på annat sätt en rekommenderat av leverantören, misslyckande att följa leverantörens instruktioner eller genom modifikation eller reprations som inte blivit godkänd av leverantören.

c. Om produkten är skadad vid leverans måste du informera leverantören skriftligt via e-post på info@e-badrum.se inom 48 timmar från att du mottagit produkten. Om du informerar leverantören senare kan leverantören tyvärr inte ersätta dig.

d. Om varan utvecklar en defekt under garantitiden eller om du har andra klagomål rörande produkten ber vi dig att snarast inom 24 timmar från att du upptäckt defekten kontakta leverentören skriftligt via e-post till info@e-badrum.se.

e. Garantin är endast giltig för kunden och kan inte föras över till en tredjepart.

f. Kunden är ansvsarig för allt runtinmässigt underhåll av den köpta produkten.

a. Leverantören är inte ansvarig gentemot kunden för någon förlust eller skada under omstädigheter där:

i. Ingen brott har begåtts gentemot kunden av leverantören, dess anställda eller uppdragstagare.

ii. En sådan förlust inte är rimligen förutsebar till följd av ett sådant brott.

iii. Kunden har brutit kontraktet och förlusten eller skadan är en följd av detta.

b. Ingenting i dess villkor utesluter eller begränsar leverantörens ansvar för dödfall eller personskada orsakad av keverantörens försumlighet eller bedrägliga förvrängningar.

c. www.e-badrum.se är endast en online-försäljare. www.e-badrum.se är inte experter inom, värmeteknik, VVS eller badrumsinstallationer. Alla anställda hos www.e-badrum.se har blivit instruerade att inte ge någon exakt teknisk information till kunder. Tekniska frågor bör konfirmeras av en ikvalificerad hanverkare inom det relevanta området så som en behörig elektriker eller installatör. Kunden accepterar attinte förlita sig på teknisk information som tillhandahålls av personal på e-badrum.se utan att kontrollera informationen med en behörig hantverkare. www.e-badrum.se är inte ansvarig för eventuella skador som uppstått till följd av att kunden förlitat sig på information som inte blivit konfirmerad av en behörig hantverkare.

a. Leverantören kommer att vidta alla rimliga försiktighetsåtgärder för att hålla uppgifter om din beställning och betalning säker. Om inte leverantören försummat säkerheten ansvarar inte leverantören för obehörig åtkomst till kundens personuppgifter.

b. Om inte nödvändigt för fullgörande av kontraktet (ex. för leverans) kommer www.e-badrum.se inte att överföra kundens personuppgifter till en tredje part.

c. Kunden samtycker till att leverantören kan kontrollera dina personuppgifter med kundens bank om det finns skälig misstanke om kreditkortsbedrägeri.

a. Nöjda kunder är av högsta prioritet. Tyvärr händer det ibland att en kund känner sig orättvist behandlad. Skulle detta vara fallet samtycker kunden till att kontakta kundservice innan kunden publicerar sina synpunkte på webbsidor , i bloggar eller online-forum. Tillåt leverantören 14 dagar att utreda frågan och återkomma till dig i skrift. Om du fortfarande är missnöjd efter detta, accepterar du att lägga vårt svar oavkortat i alla dina publikationer. Alla publikatiner som innehåller felaktig information om eller förtal riktatat till www.e-badrum.se eller dess anställda kommer att anmälas som förtal.

Alla rättigheter till hemsidans design, text, fotografier, grafik, gränssnitt, selektion, arrangemang och annan information tillhör www.e-badrum.se eller dess licenstagare.