600x1400 mm Kombi Vit Handdukstork
2 698 Kr
-31%
1 625 Kr
I det här avsnittet försöker vi besvara några av de vanligaste frågorna vi får av våra kunder. Under de senaste åtta åren har vi fått en detaljerad förståelse för våra kunders behov och hoppas att denna kunskap kommer att hjälpa dig att få en positiv erfarenhet. Nedan följer frågor och svar som handlar om beställning, betalningssätt, leverans och returer, avbokningar, kontorstider, produktgaranti, specialbeställningar, rabatter, sekretesspolicy, webbplatsens säkerhet, tillvägagångssätt vid transportskador eller fel på produkter samt mycket mer information
Om du inte hittar svaret på din fråga nedan är du välkommen att kontakta oss direkt på 031-799 60 83 eller via e-post til info@e-badrum.se . Vi kommer att besvara din fråga så snart som möjligt.
Att skapa en beställning och göra en betalning har aldrig varit enklare, det tar bara några minuter. När du har valt vilka produkter du vill köpa klickar du på “Köp nu”, då hamnar den valda produkten i din varukorg. Om du vill granska din beställning klickar du på “Min varukorg”". På den här sidan kan du ta bort produkter från varukorgen eller ändra antal. Om du har en rabattkod kan du även använda din rabattkod på denna sida. Om du behöver lägga till fler produkter till din varukorg, kan du klicka på knappen “Fortsätt handla” längst ner i din varukorg. Om du är nöjd med dina val klickar du på knappen “Gå till kassan” i det nedre högra hörnet (under summan) för att skapa din beställning och göra din betalning.
När du är i vår kassa ser du att sidan har delats i tre delar:
Om du är återvändande kund och redan har handlat hos oss tidigare klickar du på “Redan registrerad? Klicka här”. Efter att du har angett din registrerade e-postadress och ditt lösenord kan du göra klart din beställning och betalning.
Om detta är ditt första besök på vår webbplats, klickar du på knappen “Ny kund” och fyller i dina uppgifter. Observera att vi behöver en giltig e-postadress och att du måste skapa ett nytt lösenord (minst 5 tecken, med en blandning av bokstäver och siffror) för att använda på vår webbplats.
Fyll sedan i leveransadress. Om du har en annan faktureringsadress klickar du på “Använd en annan faktureringsadress” , alla fält markerade med stjärna är obligatoriska (alla fält måste fyllas i för att förhindra eventuella problem eller dröjsmål med leveransen av din beställning). Observera att du kan ändra eller lägga till fler adresser till ditt konto i framtiden.
När du har loggat in eller skapat ett konto kommer vår webbplats visa tillgängliga leveransalternativ baserade på din leveransadress. Välj ett av alternativen och godkänn våra villkor (du kan också se våra villkor på denna sida).
Detta är det sista steget. Välj betalningssätt och slutför din beställning.
Ja, du behöver alltid skapa ett konto när du gör ditt första köp från vår webbplats. Följ stegen ovan för att skapa ett konto. Vi kommer inte att kunna behandla din beställning om du inte skapar ett konto. När du har skapat ditt konto kommer du att kunna se dina beställningar, leveransinformation och skriva ut din faktura. Samma konto kan användas för framtida beställningar och gör processen snabbare och enklare.
När din betalning är mottagen kommer vårt system skapa en momsfaktura och skicka den till dig i ett e-postmeddelande. Om du inte får detta automatiska e-postmeddelande och redan har kontrollerat att din e-postadress är korrekt, kontrollera din skräppostmapp. Om du fortfarande inte kan hitta detta e-postmeddelande, logga in på ditt konto (under “Redan registrerad?” ) och klicka på “Mina beställningar”.
På denna sida, under kolumnen fakturering, klickar du på ikonen för faktura, så kan du hämta och skriva ut din faktura.
När din beställning har skickats får du ett automatiskt e-postmeddelande från oss, med en länk där du kan spåra din leverans på transportfirmans webbplats. När du klickar på spårningslänken bör du kunna se din senaste leveransstatus.
Om du inte får detta automatiska e-postmeddelande och du har gett oss rätt e-postadress, kontrollera din skräppostmapp. Om du fortfarande inte kan hitta detta e-postmeddelande, logga in på ditt konto (under “Redan registrerad?” ) och klicka på “Mina beställningar”
På denna sida klickar du på ditt ordernummer och bläddrar neråt. Klicka på länken under “Spåra din beställning” för att se din leveransstatus på transportfirmans webbplats.
När beställningen är klar kan du tyvärr inte göra ändringar i din beställning längre. Om du vill göra ändringar, kontakta oss via e-post omedelbart och uppge din beställningsinformation så kommer vi att försöka hjälpa dig med dina önskemål.
Om en produkt är slutsåld och inte tillgänglig på vår webbplats, så går det tyvärr inte att beställa produkten. Beställning kan endast göras när produkten finns i lager igen. Men du kan skicka ett e-postmeddelande med produktens artikelnummer och antal, så skriver vi upp dig på vår väntelista. Vi kommer att meddela dig när produkten finns i lager igen. Sedan kan du skapa din beställning och betala som vanligt via vår webbplats.
Ja, vi tar emot specialbeställningar för renoveringar och byggnadsprojekt. Minsta beställning är då femtio handdukstorkar och att det finns en rimlig produktionstid. Kontakta oss för att diskutera dina behov och tänk på att lämna så mycket information som möjligt.
Det kan vara möjligt vid beställning av ett större antal. Kontakta oss för att diskutera dina behov, men tänk på att lämna så mycket information som möjligt.
Vår hemsida är helt säker och vi vidtar alla nödvändiga åtgärder för att se till att vi har uppdaterade säkerhetsåtgärder. Vi samarbetar även med ett av de största webbhotellen med mycket gott rykte för att säkerställa att värdtjänsterna använder den senaste tekniken och uppdateras regelbundet.
Vi använder även SSL-certifikat på alla sidor på vår webbplats för att se till att alla uppgifter vi får från dig krypteras. I din webbläsares adressfält (URL) ska vår webbadress börja med https (för SSL-säkerhet) och du bör se en ikon med ett hänglås i adressfältet.
Förutom dessa säkerhetsåtgärder är vår kortbetalningssida numera direkt kopplad till vår bank för maximal säkerhet. Detta innebär att vi inte kan se eller spara några av dina betalningsuppgifter. När du betalar med kredit-/betalkort så skickas uppgifterna direkt till vår bank och vi får bara ett meddelande från vår bank om betalning lyckades eller inte.
För närvarande accepterar vi följande betalningsalternativ:
a) Bankkort eller kreditkort (Visa, MasterCard, Maestro). För kortbetalning med Amex, välj betalningsalternativet PayPal!
b) PayPal och Amex
Observera att om du vill använda kontokort eller kreditkort, så kan vi av säkerhetsskäl inte ta emot dina kortuppgifter via telefon eller e-post. Du måste fylla i dina kortuppgifter på vår webbplats genom att använda vårt formulär för säker betalning som är kopplat direkt till vår bank.
Observera att vi starkt avråder dig från att boka rörmokare/installatör innan du har tagit emot din beställning och kontrollerat dina produkter. Vi kan inte hållas ansvariga för eventuella merkostnader som kan uppstå på grund av problem med leveransen av dina produkter!
Om en beställning kommer in och betalas på vår webbplats före kl. 14:00 vardagar skickas din beställning samma dag och vi erbjuder som standard gratis hemleverans inom Sverige. Mer information finns under Fraktfritt
Vi kommer att välja den lämpligaste transportfirman som erbjuder den säkraste och snabbaste leveranstiden, beroende på dina produkter och din leveransadress. Vi använder UPS, DPD, TNT och Posten. Alla beställningar spåras och kräver underskrift vid leverans. Mycket små varor (t.ex. stoppluggar) kommer att skickas med vanlig post
Du kan ändra leveransadress om du informerar oss skriftligen innan vi skickar din beställning. Men vi kan inte ändra leveransadress efter att din beställning har skickats. Om din beställning redan har skickats från oss och du behöver ändra leveransadress kan du kontakta transportfirman med ditt sändningsnummer och be om detta.
Om din beställning har skickats med UPS, kommer de inte att kunna ändra din leveransadress efter att det första leveransförsöket har gjorts
Om du vill ta emot din beställning ett visst datum kan du meddela oss detta under "meddelande" i kassan. Skicka gärna ett separat e-postmeddelande till info@e-badrum.se för att se till att vi har tagit emot ditt önskemål. Sedan kommer vi att hålla din beställning tills det begärda leveransdatumet. Vi kommer att göra vårt bästa för att se till att din beställning levereras det önskade datumet, men eftersom vi är beroende av transportfirmor kan detta inte garanteras.
Vi erbjuder för närvarande inte tidsbestämda leveransalternativ. Om du vill ha leverans en specifik tid kommer vi att vidarebefordra ditt önskemål till transportfirman, men de flesta transportfirmorna kan inte garantera leverans en specifik tid.
När din beställning har skickats kommer du att få ett automatiskt e-postmeddelande från oss som informerar dig om att din beställning har skickats. I detta e-postmeddelande finns det en länk till transportfirmans webbplats, där du kan spåra din leverans.
Du kan också logga in på ditt konto på vår webbplats och granska din beställning. I din beställningsinformation (om din beställning är skickad) hittar du en spårningslänk där du kan följa din beställning och se din leveransstatus
Ja, alla våra transportfirmor kommer att kräva underskrift vid leverans av din beställning. De kommer inte att lämna din beställning på ett säkert ställe utan underskrift. Men om din beställning skickas med UPS kan de lämna din beställning på ett lokalt utlämningsställe (t.ex. en bensinmack/affär). Då kan du hämta din beställning på utlämningsstället om du tar med dig legitimation och lappen om missad leverans. Din beställning kan levereras till en annan adress, som till exempel till din granne eller jobbet, så att de kan skriva under för din leverans. Meddela oss skriftligt om detta när du gör din beställning.
Om du missar din leverans kommer transportfirman lämna ett meddelande om missad leverans där dom förklarar hur du går till väga för att få din leverans. De flesta transportfirmorna kommer försöka att leverera din beställning nästa arbetsdag. Du kan också kontakta transportfirman med ditt sändningsnummer och begära en ny leverans
UPS kommer att göra tre försök att leverera din beställning. Efter det sista försöket, kommer din beställning att hållas på deras lokalkontor i fem dagar, du kan hämta leveransen där. Om du inte hämtar din beställning inom denna tid kommer den att skickas tillbaka till oss. Att skicka din beställning igen kommer medföra ytterligare leveranskostnader som betalas av dig.
Posten kommer bara göra ett leveransförsök. Beställningen kommer sedan att hållas på lokalkontoret under en begränsad tid, där du måste hämta din beställning. Om du inte hämtar din beställning inom denna tid skickas den tillbaka till oss. Att skicka din beställning igen kommer medföra ytterligare leveranskostnader som betalas av dig.
Om du vill avbryta din beställning efter alla misslyckade leveransförsök blir du tyvärr skyldig att betala kostnaderna för leverans och retur. Leverans- och returkostnaden dras från återbetalningen av din avbokade beställning.
Under de senaste åtta åren har vi blivit avsevärt mycket bättre på att förpacka våra produkter på ett sätt som minimerar eventuella transportskador. Men trots alla våra ansträngningar uppstår ibland transportskador.
Vi använder en skyddande förpackning och det är inte alltid det syns några märkbara skador på ytterförpackningen. Men vi vill att du öppnar och kontrollerar dina produkter så fort du får dem till den ursprungliga leveransadressen (vi tar inte ansvar för transportskador om varorna har flyttats till en annan adress/plats). Transportskador eller saknade produkter måste rapporteras via e-post inom tre arbetsdagar efter att du har mottagit din beställning. Skicka foton på den skadade produkten och förpackningen. När vi har fått din skaderapport och foton via e-post, kommer att vi rapportera transportskadorna till transportfirman. Transportfirman hämtar skadade produkter tillsammans med originalförpackningen för inspektion. Du kommer sedan få en helt ny ersättningsvara.
Saknade produkter måste rapporteras inom tre dagar efter leverans av din beställning. Några av de små produkterna (såsom ventiler eller värmeelement) ligger i handdukstorkens förpackning. Kontrollera alla förpackningar noggrant innan du rapporterar saknade produkter. Alla beställningar skickas med en adresslapp/följesedel på utsidan av förpackningen. Vår lagerpersonal bockar av förpackade produkter på följesedeln. Kontrollera följesedeln innan du rapporterar saknade produkter. Behåll följesedeln för framtida bruk.
Observera att vi endast ersätter transportskador och saknade produkter:
* Om det rapporteras inom tre dagar efter leverans.
* Om du fortfarande har originalförpackningen, kartonger och emballage.
* Om alla levererade produkter fortfarande finns på den ursprungliga leveransadressen och inte har flyttats till en annan plats.
Om ovanstående villkor inte uppfylls, kan vi tyvärr inte anmäla skador till transportfirman eller ta emot din anmälan. Observera att vi inte rekommenderar att du bokar rörmokare/installatör innan du har tagit emot din beställning och kontrollerat alla produkter noggrant. Vi kan inte hållas ansvariga för eventuella merkostnader som uppstår på grund av transportproblem eller saknade produkter!
Vi uppskattar all feedback om våra produkter och din shoppingupplevelse. Vi uppmuntrar alltid våra kunder att lämna feedback utifrån sina positiva eller negativa erfarenheter. Din feedback hjälper oss att förbättra våra produkter, vår hemsida och vår redan högt värderade kundservice.
Efter din beställning är slutförd får du ett automatiskt e-postmeddelande som ger dig chansen att betygsätta våra produkter och lämna feedback om din shoppingupplevelse. Du kan också skicka feedback direkt via e-post genom att trycka på knappen Kontakta oss (kom ihåg att skicka med din kontaktinformation). Du kan även ge feedback genom att logga in på ditt konto på vår hemsida.
Vi har inget emot att avbryta din beställning och ta emot din retur så länge:
• Avbeställningen görs inom 30 dagar efter det ursprungliga orderdatumet.
• Ingen av produkterna har använts.
• Alla returnerade produkter är i originalskick och obruten förpackning.
• Alla produkter är i säljbart skick.
Begäran om avbeställning måste göras skriftligen via e-post till info@e-badrum.se Beställningar som inte har skickats iväg medför inga extrakostnader och en full återbetalning kommer att göras. Men om du vill avbeställa efter att varorna har skickats kommer du att få betala kostnaderna för leverans och retur. Leverans- och returkostnaden dras från återbetalningen av din avbokade beställning.
Om du vill det kan vi ordna upphämtning av varorna från din adress för en ytterligare upphämtnings- och returavgift som betalas av dig.
Om inte annat anges i produktbeskrivningen ger vi fem års garanti på alla våra handdukstorkar och vattenburna element. Garantin gäller endast om handdukstorken har installerats av en kvalificerad och professionell installatör, enligt våra rekommendationer för installation och underhåll.
Vår garanti täcker defekter i färg eller krom, rost och läckage.
Om inte annat anges i produktbeskrivningen ger vi två års garanti på alla våra värmeelement och ventiler. Garantin gäller endast om värmeelementen och ventilerna har installerats av en kvalificerad och professionell installatör, enligt tillverkarens rekommendationer för installation och underhåll.
Trots alla våra ansträngningar och mycket strikta kvalitetskontroll kan det i mycket sällsynta fall uppkomma oförutsedda fel på en produkt.
Om produkten är en handdukstork eller ett vattenburet element ber vi dig att kontakta oss via e-post med dina uppgifter (som ditt ordernummer och namn), förklara problemet i detalj och svara på frågorna nedan:
Var produkten i gott skick när du fick den och kontrollerade den innan installation?
När installerades produkten och av vem?
Installerades produkten enligt rekommendationerna på vår hemsida, och om inte, hur installerades den?
Underhölls produkten med rimlig omsorg?
När började problemet?
Vi vill också att du skickar foton på problemområdena på den defekta produkten samt ett foto som visar hela produkten. Vi vidarebefordrar denna information till vår tillverkare som bedömer problemet
När all information och foton har tagits emot, granskar vi ditt klagomål. Om vi finner att problemet är ett garantiärende kommer vi att skicka en ersättningsprodukt. Släng inte den defekta produkten förr än du fått en bekräftelse från oss. I vissa fall kan vi behöva att du skickar tillbaka den felaktiga produkten för närmare inspektion.
Observera att vi inte kan hållas ansvariga för merkostnader eller skador som orsakats av defekta produkter. Om vi finner att problemet är ett garantiärende kommer vi att skicka din ersättningsprodukt till din ursprungliga leveransadress, om inte annat avtalats i förväg.
Om den felaktiga produkten är ett värmeelement måste du sluta använda produkten omedelbart! Vi tillverkar inte värmeelementen som vi säljer på vår webbplats. Vi säljer endast värmeelement från europeiska tillverkare med mycket bra rykte. Av våra erfarenheter under de senaste åtta åren kan vi dra slutsatsen att de flesta felen på värmeelement beror på att kunden inte har följt tillverkarens installationsinstruktioner eller felaktig användning.
Kontakta oss via e-post med dina uppgifter (t.ex. ditt ordernummer och namn), förklara problemet i detalj och svara på frågorna nedan:
Var produkten i gott skick när du fick den och kontrollerade den innan installation?
När installerades produkten?
Installerades produkten av en kvalificerad och professionell elektriker?
Installerades produkten enligt tillverkarens rekommendationer, och om inte, hur installerades den?
Underhölls produkten med rimlig omsorg?
När började problemet?
Har du eller din elektriker försökt att justera eller reparera produkten på något sätt?
Har du läst användarhandboken för felsökning?
Vi försöker besvara dina frågor angående värmeelement, men tyvärr är vi inte kvalificerade att inspektera värmeelementen. Detta kan endast göras av tillverkaren. Om det felaktiga värmeelementet inte har förändrats på något sätt, höljet inte har tagits bort och säkerhetsförseglingen fortfarande är på plats, kommer vi ge dig en returadress. När vi har tagit emot det felaktiga värmeelementet kommer det att skickas till vår tillverkare för inspektion och vi kommer att skicka ett ersättningselement utan kostnad, till en början (betalning av ersättningselementet beror på tillverkarens inspektionsrapport). Om tillverkaren konstaterar att felet berodde på felaktig installation eller användning blir du som kund skyldig att betala för ersättningselementet.
Observera att vi inte kan hållas ansvariga för några merkostnader eller skador som orsakats av defekta produkter. Om vi konstaterar att det är ett garantiärende kommer ersättningsprodukten skickas till din ursprungliga leveransadress, om inte annat avtalats i förväg.
Vår internetbutik är alltid öppen. Du kan beställa och betala när som helt på dygnet.
Våra arbetstider är måndag till fredag från 09:00 till 17:30 (ej helgdagar).
Vissa lördagar kan vi finnas tillgängliga för telefonsamtal. Dina frågor via e-post kommer att besvaras under våra ordinarie kontorstider. E-posten övervakas för brådskande frågor.
Ja, absolut. Vi kan erbjuda rabatter vid beställning av större antal, beroende på produkt, antal och leveransadress. Kontakta oss med artikelnummer (som finns på vår webbplats) och antalet du vill köpa.
Vi samarbetar med bygg- och VVS-företag regelbundet. Vi erbjuder alltid våra regelbundna företagskunder rabatt. Kontakta oss med artikelnummer (som finns på vår webbplats) och antalet du vill köpa.
Vår webbplats använder cookies för att hantera beställningar och ge dig bästa möjliga shoppingupplevelse. Du kan inaktivera cookies i din webbläsares inställningar. Men gör du det så kommer du kanske inte kunna beställa via vår webbplats.
Vi är mycket försiktiga med alla uppgifter du lämnar till oss när du skapar din beställning och vi är fast beslutna om att skydda ditt privatliv. Observera att om du betalar din beställning med hjälp av kredit- eller betalkort, så kan vi inte under några som helst omständigheter se eller lagra dina kortuppgifter. Vi kommer aldrig begära eller ta emot ditt kortnummer via e-post eller telefon.
Mer information finns under Kakor och sekretess.
Absolut inte! Vi använder endast informationen du ger oss för att behandla din beställning (till exempel så ger vi din adressinformation till en transportfirma).
Vi ger några grundläggande råd och vägledning på vår webbplats, så att våra kunder ska förstå vad de ska köpa och hur de kan använda våra produkter. Men dessa råd bör enbart användas som vägledning, eftersom alla kunders installationskrav är individuella.
Vi är inte installatörer eller kvalificerade hantverkare som kan ge detaljerade installationsråd. För att förhindra oväntade problem och kostnader, rekommenderar vi starkt att du tar hjälp av en kvalificerad och professionell hantverkare. Vi kan inte hållas ansvariga för någon information på vår hemsida.
Nej tyvärr. Vi är bara försäljare och kan inte erbjuda sådana tjänster.
Vi rekommenderar starkt att allt installationsarbete skall utföras av en kvalificerad hantverkare och vi kan inte hållas ansvariga för någon information på vår hemsida.
e-badrum.se
Accepterade betalningsmetoder
Vi accepterar Visa, MasterCard, Amex och Paypal
Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor. Läs mer | close |